W roadtrip po wschodnim wybrzeżu Australii wyruszyliśmy na początku listopada. Poruszaliśmy się bardzo nieśpiesznie, zatrzymując się w każdym interesującym nas miejscu. Jedyne co założyliśmy to to, że chcemy być w Gold Coast na Boże Narodzenie. Poniżej znajdziecie 10 przystanków, które najmilej wspominamy z całej podróży. O pozostałych odwiedzonych przez nas miejscach na wschodnim wybrzeżu przeczytacie w naszych poprzednich postach.

Przystanek 1

CAIRNS

Cairns to nie tylko Wielka Rafa Koralowa, która jest tu dosłownie na wyciągnięcie ręki. Jedną z największych atrakcji tego miejsca jest przejażdżka kolejką linową. Trasa kolejki przebiega nad jednym z najstarszym lasów deszczowych świata. Będąc tu warto wybrać się na trekking po dżungli, który zdecydowanie różni się od przechadzki po lesie. Mimo, że Cairns znajduje się w tym rankingu to nie odwiedziliśmy go w listopadzie. Miesiącem, w którym warto tu przyjechać jest czerwiec, kiedy tropikalne upały ustępują przyjemnej ciepłocie.

Przystanek 2

MAGNETIC ISLAND

Magnetic to piękna wyspa znajdująca się w odległości zaledwie 8 km od Townsville. Aby znaleźć się w tym eukaliptusowym raju wystarczy 20 minut - tylko tyle trwa podróż promem. Magnetic słynie z tego, że jest domem dla największej kolonii dzikich koali w północnej Australii. Przy ilości dostępnych aktywności nie sposób się tu nudzić. Do wyboru są piesze wędrówki, relaks na pięknych plażach, snorkelowanie czy karmienie dzikich walabii. Więcej o Magnetic Island pisaliśmy tutaj.

Przystnaek 3

BOWEN

Bowen otoczone jest z trzech stron oceanem i jest domem dla ośmiu pięknych plaż. Symbolem miasta jest wielkie mango - 10 metrowa rzeźba, której wybudowanie kosztowało bagatela $ 90 000. W sąsiedztwie olbrzymiego owocu znajduje się informacja turystyczna, w której trzeba zatrzymać się na pyszny sorbet o smaku mango. Będąc tutaj warto wybrać się na spacer szlakiem Edgecumbe Walk, który prowadzi przez najpiękniejsze plaże Bowen. Nasze chwile w Bowen opisywaliśmy w tym poście.

Przystnnek 4

WHITSUNDAY

Whitsunday znajduje się w samym sercu Wielkiej Rafy Koralowej i jest największą z 74 wysp należących do archipelagu Whitsundays. Na wyspę można dotrzeć na kilka sposobów. Najpopularniejszą formą jest wykupienie wycieczki u jednego z wielu operatorów. Promy odpływają z miejscowości Airlie Beach. Na wyspie znajduje się słynna plaża Whitehaven, która zajmuje wysokie miejsce w rankingu najpiękniejszych plaż świata. O naszej podróży na Whitsunday pisaliśmy w tym poście

Przystanek 5

EUNGELLA NATIONAL PARK

Eungella National Park to prawdziwy raj dla miłośników przyrody. Park jest domem dla wielu gatunków roślin i zwierząt. Należą do nich dziobaki, które są jedną z największych atrakcji tego miejsca. Zwierzęta o świcie i zmierzchu można zobaczyć w rzece Broken River. Na terenie rezerwatu znajdują się piesze trasy o różnym poziomie trudności. Więcej o Parku pisaliśmy tutaj.

Przystanek 6

AGNES WATER / 1770

Agnes Water słynie z relaksującej atmosfery, pięknych plaż oraz świetnych warunków do surfingu. W przeciwieństwie do miejscowości takich jak Noosa, Gold Coast czy Byron Bay nie jest tak oblegane przez turystów. Z kolei Seventeen Seventy to miasteczko znajdujące się w sąsiedztwie Agnes Water. To jedyne miejsce na świecie, w którego nazwie znajduje się liczba. Dobrym pomysłem na spędzenie popołudnia jest przejażdżka rowerem do 1770. Więcej o 1770 i Agnes Water pisaliśmy tym poście

Przystanek 7

LADY MUSGRAVE

Lady Musgrave to prawdziwa perełka wśród wysp znajdujących się na terenie Wielkiej Rafy Koralowej. Ta niewielka wysepka położona jest ok 60 km na wschód od miasta 1770. Zamieszkuje ją ogromna ilość ptaków, a żółwie zielone i karetta składają tu jaja. Wyspa otoczona jest laguną rafową, idealną do nurkowania i snurkowania. To idealne miejsce dla osób, które nie przepadają za tłumem, a chcą zanurzyć się w wodach Wielkiej Rafy Koralowej. O naszej wycieczce na Lady Musgrave pisaliśmy w tym poście.

Przystanek 8

TIN CAN BAY

Tin Can Bay to niewielkie miasteczko na wschodnim wybrzeżu Australii, które łatwo możnaby przeoczyć podczas podróży po wschodnim wybrzeżu. Będąc tutaj koniecznie wstąpcie do Barnacles Cafe. Pyszna kawa i znakomite śniadania to niejedyny powód dla którego powinniście tam zajrzeć. Codziennie o 7 rano odbywa się tu karmienie delfinów. Więcej o tej niezwykłej przygodzie pisaliśmy tu

Przystanek 9

BRISBANE

Brisbane jest trzecim co do wielkości miastem w Australii. To dwumilionowe miasto ma swój niepowtarzalny klimat, łączy w sobie cechy biznesowej metropolii i przyjaznego mieszkańcom niedużego miasta. To miejsce, do którego zawsze chętnie wracamy i zgodnie twierdzimy, że moglibyśmy tu zamieszkać. Miasto ma do zaoferowania masę darmowych atrakcji, o których  napisaliśmy w tym poście. Podczas wizyty w Brisbane nie zapomnijcie przytulić misia koali w  Lone Pine Koala Sanctuary

Przystanek 10

GOLD COAST

Gold Coast to miejscowość turystyczna, znana z nieskończonych kilometrów plaż i doskonałych warunków do surfingu. Najpopularniejszą z nich jest Surfers Paradise znajdująca się w najmodniejszej, imprezowej części miasta. Dodatkowo, wyjątkowego charakteru dodaje jej kontrast wysokich budynków, m.in Q1, najwyższego budynku w Australii. Więcej o Gold Coast przeczytacie tutaj.