Serwus! Podróż do Nowego Jorku była moim marzeniem od wielu lat. Miasto było tłem dla wielu filmów i seriali, na których się wychowałam.  NYC odwiedziłam w listopadzie zeszłego roku i uważam, że była to świetna pora na jego zwiedzanie. Na drzewach wciąż było widać jesienne kolory, a pogoda nie była jeszcze zimowa. Poniżej znajdziecie moje propozycje zwiedzania tego intrygującego miasta!

ZWIEDZANIE NYC

DZIEŃ 1

1. CENTRAL PARK

Spacer po Central Parku był wysoko na mojej liście rzeczy must see w Nowym Jorku. Park pokazywany niezliczoną ilość razy w filmach i serialach, najlepiej zwiedzać pieszo lub rowerem. Wybierając się na spacer, weźcie pod uwagę jego sporą powierzchnię - 341 hektarów. Jedną z najpopularniejszych form aktywności, które uprawia się w Central Parku jest bieganie. Ja zdecydowałam się na nieśpieszny spacer i kawę na wynos.

2. APARTAMENT CARRIE BRADSHAW

Seks w wielkim mieście to jeden z moich ulubionych serial, więc nie mogłam podczas wizyty w Nowym Jorku nie odwiedzić kilku kultowych miejsc. Pierwszym z nich był apartament Carrie Bradshaw, który znajduje się w dzielnicy West Village.

Więcej o zwiedzaniu NYC śladami Carrie Bradshaw znajdziecie w tym poście.

3. MAGNOLIA BAKERY

Drugim miejscem znanym z serialu SATC jest Magnolia bakery. Jest to kultowa piekarnia, w której Carrie, Miranda, Charlotte i Samanta jadły swoje ulubione serniczki. Magnolia znajduje się w sąsiedztwie apartamentu Carrie.

DZIEŃ 2

1. MOMA to jedna z najbardziej kultowych galerii sztuki na całym świecie. W kolekcji muzeum znajduje się ok. 200 000 nowoczesnych dziel sztuki. Jeśli jesteście fanami nowoczesnej sztuki, na wizytę w MOMIE przeznaczcie co najmniej 4 godziny. Ja spędziłam tu większość dnia. Więcej informacji o kolekcji muzeum i cenach biletów znajdziecie tutaj

2. TIMES SQUARE to kultowy plac w NY, znany z ogromnej ilości billboardów, wyświetlających liczne spoty reklamowe. Plac znajduje się na skrzyżowaniu Broadwayu i Siódmej alei i dojedziecie tam metrem. Przygotujcie się na intensywne doznania związane z ilością ludzi i sztucznego światła!

DZIEŃ 3

Kilka tygodni przed przyjazdem do NY, przeglądając przewodnik Lonely Planet po Nowym Jorku, natrafiłam na informację na temat organizacji Big Apple greater.  Big Apple greater to organizacja zrzeszająca mieszkańców Nowego Jorku, którzy w ramach wolontariatu oprowadzają turystów z całego świata po zakątkach swojego miasta. Aby zgłosić się do programu, należy wypełnić ankietę, w której m.in.  podaje się informacje na temat dzielnic, które chcemy odwiedzić oraz naszych zainteresowań. Wyniki ankiety pomagają w znalezieniu nam najlepszego przewodnika.

Warto wspomnieć, że za zwiedzanie z przewodnikiem nie płacimy, ani nie dajemy naszemu przewodnikowi napiwku. Na koniec zwiedzania otrzymujemy od przewodnika widokówkę, a po zeskanowaniu kodu QR możemy dokonać dowolnej wysokości wpłaty na organizację.

Moim przewodnikiem po NY był 72-letni John, który większość życia spędził na Brooklynie. W ankiecie zaznaczyłam, że chciałabym zobaczyć Brooklyn i interesuje się architekturą. John zabrał mnie na fantastyczny spacer po Brooklynie i przybliżył w dużym stopniu historię tej dzielnicy. Na koniec naszego spaceru zatrzymaliśmy się na brunch w stylowej kawiarni Cafe Gitane. Hobby Johna jest fotografowanie i podczas spaceru zrobił mi masę fajnych zdjęć, które są dla mnie świetną pamiątką z NY.

Więcej informacji na temat organizacji Big apple greater znajdziecie tutaj.

DZIEŃ 4

1. WTC - Podczas pobytu w Nowym Jorku warto odwiedzić pomnik ofiar ataku na World Trade Center. W okolicy memoriału znajduje się również muzeum WTC. Bilety wstępu kosztują od 21 - 33 $ za osobę. Więcej informacji na temat muzeum znajdziecie tutaj. Na uwagę zasługuję również budynek Oculus wybudowany na cześć ofiar WTC.

2. TOP OF THE ROCK - w Nowym Jorku znajduje się kilka budynków, z których można podziwiać panoramę miasta. Mogłoby się wydawać, ze najlepszym możliwym punktem będzie oglądanie Nowego Jorku z Empire State building. Ja zdecydowałam się na Top of the Rock, ponieważ z tej perspektywy byłam również w stanie zobaczyć Empire state building. Gorąco polecam Wam wybranie się na ten punkt widokowy późnym popołudniem, tuż przed zachodem słońca.

Więcej informacji na temat punktu widokowego Rockefeller Center znajdziecie tutaj

3. BROADWAY SHOW

Odkąd pamiętam, marzyłam o tym, żeby pójść na sztukę na Broadwayu. Miałam wytypowanych kilka spektakli, które chciałabym obejrzeć. Bilety na nie wahały się jednak miedzy 100 - 150 $. Na jednej z grup na fb dowiedziałam się o stronie internetowej Broadway roulette. Za wzięcie udziału w ruletce płacimy 49 - 59 $, a w dniu spektaklu dostajemy informację na temat spektaklu, który wylosowaliśmy.  Nie udało mi się wylosować biletu na żaden ze spektakli, który chciałam obejrzeć, ale wylosowałam bilet na sztukę The Shark is broken i byłam bardzo zadowolona z tego wypadu.

Więcej informacji na temat ruletki znajdziecie tutaj

DZIEŃ 5

1. APARTAMENT PRZYJACIÓŁ

Mieszkanie serialowych Przyjaciół znajduje się w dzielnicy Greenwich Village i niezależnie od tego, gdzie zatrzymaliście się w Nowym Jorku, to dotrzecie tam metrem. Stację Christopher Street–Sheridan Square i apartament Friendsów dzieli zaledwie kilka minut piechotą.

Więcej informacji na temat wycieczki do apartamentu Przyjaciół znajdziecie w tym poście.

2. SOHO

Ta ekskluzywna dzielnica Nowego Jorku wypełniona jest butikami znanych projektantów i centrami handlowymi.  Nie jest to jednak powód, dla którego postanowiłam je odwiedzić. Dzielnica Soho słynie z budynków z żeliwnymi zdobieniami, pochodzącymi z dziewiętnastego wieku.

3. CHINATOWN i LITTLE ITALY

Znajdujące się w sąsiedztwie dzielnice Chinatown i Little Italy to miejsca dla smakoszy kuchni azjatyckiej i włoskiej. Chinatown jest dodatkowo jedną z najstarszych etnicznych enklaw na świecie. Dzielnicę zamieszkuje ok. 100 000 osób. Oprócz znakomitych restauracji i sklepów znajdują się tu warte odwiedzenia muzea. W Little Italy znajdziecie z kolei liczne specjały kuchni włoskiej takie jak np. cannoli. Sercem tej dzielnicy jest ulica Mulberry street, która do złudzenia przypomina typową włoską ulicę.

DZIEŃ 6

1. FERRY STATEN ISLAND

Ostatni dzień w NY zaczęłam od podróży na Staten island. Na wyspę kursuję darmowy prom z St George Ferry terminal. Sama wyspa nie jest tu największą atrakcją. Tysiące turystów wsiadają codziennie na prom na Staten island, aby zobaczyć statuę wolności. Więcej informacji na temat promu i jego rozkładu jazdy znajdziecie tutaj.

2. POŻEGNANIE Z BROOKLYNEM

Po rejsie promem postanowiłam wrócić na chwilę do mojej ulubionej dzielnicy NY czyli do Brooklynu. Jeszcze raz weszłam na brookliński most, poszłam na kawę i świetne bajgle.

* Joe coffee - siecówka z pyszną kawą, polecam spróbować wspaniałą Balsamic fig latte

* La Bagel delight - piekarnia na Brooklynie, umożliwia wybór bajgla i składników do swojej kanapki

3. ZAKUPY NA TIMES SQUARE

Moim ostatnim przystankiem był Times Square, gdzie kupiłam kilka pamiątek z NY. Do domu zabrałam magnesy, bluzę marki gap i specjalne edycje mmm's.

GDZIE SPAĆ?

To kolejny hostel z sieciówki Hi, w którym spałam podczas mojego pobytu w Stanach. Bardzo dogodna lokalizacja- hostel znajdował się blisko metra i Central Parku. Minusem była wyższa niż w innych miejscach cena za nocleg, brak śniadania i to, że hostel był naprawdę ogromny. Więcej informacji o hostelu znajdziecie tutaj.

GDZIE JEŚĆ?

Podczas pobytu w NY, postawiłam na niedrogą i niezdrową dietę uliczną. Podczas zwiedzania często zatrzymywałam się na stoiskach z falaflem, preclami i hot dogami. Moją ulubioną przekąską była pizza na kawałki.

Mam nadzieję, że post był dla Was przydatny. W razie pytań proszę o komentarz! :)