Serwus!

Podczas naszego road tripu po Kanadzie i krótkiej wizycie w Vancouver ruszyliśmy w stronę wyspy Vancouver, która była jednym z naszych głównych celów podróży. To, co czyni wyspę Vancouver wyjątkową to jej unikalna natura. Znajdziecie tu lasy deszczowe, plaże, jeziora, rzeki, wodospady i góry. Wyspa Vancouver to raj dla miłośników aktywnego wypoczynku. Charakteryzuje ją też surowy klimat, który zdecydowanie nie jest dla każdego.

JAK DOTRZEĆ NA WYSPĘ VANCOUVER?

W Vancouver znajdują się dwa terminale: Tsawwassen oraz Horseshoe bay. Do obu terminali dotrzecie lokalnym autobusem. Zastanówcie się do którego punktu wyspy Vancouver planujecie dotrzeć. Do wyboru będzie mieć m.in porty w Nanaimo, czy Victorii

Rozkład autobusów w Vancouver znajdziecie tutaj.

Rozkład promów znajdziecie tutaj.

PODRÓŻOWANIE PO WYSPIE

Najlepszym sposobem na zwiedzanie wyspy Vancouver jest podróżowanie po niej samochodem. Połączenia autobusowe są bardzo limitowane i dostępne tylko w sezonie. Biorąc pod uwagę te kwestie i wysokie ceny noclegów, postanowiliśmy wypożyczyć vana. Naszego vana wypożyczyliśmy przez stronę internetową outdoorsy. Van, bardzo stylowy i szalenie wygodny nie służył nam jednak długo. 2 dni przed jego zwrotem... zepsuł się! Sytuacja kosztowała nas sporo stresu, szczególnie dlatego, że rozwiązanie musieliśmy znaleźć na własną rękę. Ani portal, z którego wypożyczyliśmy vana, ani jego właściciel, nie pomogli nam w ogarnięciu nowego pojazdu, czy noclegu. Wzięliśmy więc sprawy w swoje ręce i zamówiliśmy taksówkę do najbliższego miasta, z którego mogliśmy wypożyczyć nowy samochód.  Ostatecznie właściciel samochodu po kilku tygodniach zwrócił nam wszystkie poniesione przez nas koszty.

TRASA VICTORIA - SOOKE

Victorię i Sooke dzieli ok 40 minut jazdy. Po przyjeździe do Sooke zrobiliśmy kilka trekkingów i zostaliśmy tam na noc. Więcej informacji na temat tego jak spędzać w Sooke znajdziecie tutaj.

TRASA SOOKE - TOFINO

Kiedy prognoza pogody pokazała, że następnego dnia na wyspie będzie słonecznie, to nie zastanawialiśmy się ani chwilę dłużej i ruszyliśmy w stronę Tofino -malowniczego miasteczka, znanego ze znakomitych warunków do surfingu.

TOFINO

Nasze pierwsze kroki po przyjeździe do Uclulet skierowaliśmy do szkoły surfingu. Szkoła surfingu, w której surfował Tomek, a ja wypożyczyłam paddle board ro Swell Tofino. Camping w Tofino, na którym spaliśmy to Surf grove campground to położony zaraz koło plaży, nad zatoką Cox cena za jedną noc to ok. 80 $ za noc w niskim sezonie.

Polecane przez nas restauracje i kawiarnie:

- Kawiarnia Rhino coffee house - link

- Tofino Coffee Roasting company - link

- Indyjska restauracja Spice hut - link

- Big Daddy Fish fry Tofino - link

TRASA TOFINO - UCLULET

Odległość, która dzieli Tofino i Uclulet to 40 km. Po przyjeździe do Uclulet zjedliśmy pyszny wegański lunch w Yayu cafe i ruszyliśmy na krótki trekking. Więcej informacji na temat tego jak spędzać w Uclulet znajdziecie tutaj.

TRASA UCLULET - VICTORIA

W Victorii spotkaliśmy się z naszą przyjaciólką Audrey, którą poznaliśmy w Nowej Zelandii dobrych kilka lat temu.  Razem odwiedziliśmy kawiarnię Fernwood coffee company oraz wybraliśmy się na punkt widokowy.

Mam nadzieję, że post był dla Was przydatny. W razie pytań proszę o komentarz! :)