Serwus! Rotterdam to trzecie miasto w Holandii, które do tej pory odwiedziliśmy. Kilka lat temu byliśmy również w Amsterdamie i Utrechcie. Odległość między Brukselą, a Rotterdamem to zaledwie 150 km. Podróż zajęła nam ok 1,5 h samochodem w jedną stronę.  Celem tej wycieczki było spotkanie z dawno niewidzianymi znajomymi, których poznaliśmy podczas naszych backpackerskich podróży po Nowej Zelandii, więc nie skupialiśmy się bardzo na zwiedzaniu.

Rotterdam

Rotterdam to miasto położone w zachodniej Holandii i drugie co do wielkości holenderskie miasto. Rotterdam słynie z największego portu morskiego w Europie i nowocześniej architektury. Do największych atrakcji Rotterdamu należą: domy w kształcie sześcianu (Cubic houses), muzeum Kunhstal, Most Erazma (Erasmus bridge) oraz wieża widokowa Euromast.

Propozycja spędzenia dnia w Rotterdamie

Jeśli planujecie spędzić dzień na luzie to poniżej znajdziecie nasze propozycje:

1. Dzień zaczęliśmy od pysznej kawy, polecane przez nas kawiarnie w Rotterdamie to Man met brie, Mockamore Rotterdam i Sherlock's place

2.  Cubic houses czyli szcześcienne domy to jedna z największych atrakcji Rotterdamu. Ta nowoczesna budowla została zaprojektowana przez holenderskiego architekta Pieta Bloma. W budynku znajduje się hostel oraz muzeum.

3.  Lunch - na lunch zjedliśmy burgery i napiliśmy się lokalnego piwa. Polecane przez nas miejsce, w którym zjecie pyszne burgery - również te wegetariańskie to Ter Marsch and Co

5. Wycieczka statkiem to super pomysł na zakończenie słonecznego dnia w Rotterdamie. Podczas ok. godzinnego rejsu statek przepływa m.in koło imponującego portu oraz mostu Erazma.

Rotterdam z psem

Na wycieczkę zabraliśmy ze sobą naszego pieska. Nie było problemu ze znalezieniem restauracji, czy kawiarni do której mogliśmy wejść z pieskiem. Co do wycieczki statkiem - warto sprawdzić informacje przed zarezerwowaniem biletów.

Przeczytaj też wpisy o Nowej Zelandii:

Mamy nadzieję, że post był dla Was przydatny. W razie pytań prosimy o komentarz! :)