Serwus!

Mamy dzisiaj dla Was relację z naszej wycieczki do Ghent. Na wycieczkę do Ghent pojechaliśmy w maju tego roku, gdy zniesione zostały obostrzenia covidowe związane z korzystaniem z atrakcji turystycznych i przebywaniem w restauracjach. To zabytkowe miasto oddalone jest od Brukseli o zaledwie 60 km. Można tam dojechać samochodem w mniej niż godzinę.

Ghent

Ghent po polsku Gandawa to miasto położone w północno-zachodniej części Belgii. To miasto tak jak Brugia, spodoba się wielbicielom średniowiecznej architektury. Gandawa jest jednym z najchętniej odwiedzanych miast w Belgii, ale jest nieco mniej popularna niż Brugia.

Zwiedzanie

Do najważniejszych zabytków Ghent należą zabytkowa starówka, średniowieczny zamek Gravensteen, biblioteka uniwersytecka oraz liczne kościoły. Zwiedzanie zaczęliśmy od wycieczki łódką po kanałach, na którą mogliśmy zabrać naszego pieska.

Wycieczka łódką

Podczas naszego pobytu w Ghent zdecydowaliśmy się na rejs łódką po kanałach. Wycieczka trwa ok 1 h i  W razie deszczowej pogody (która w Belgii zdarza się dość często) na pokładzie znajdują się parasole. Rejsy obsługuje kilka różnych firm. My skorzystaliśmy z tej: https://www.rederijdegentenaer.be

Cena biletu: 8 euro

Dobra wiadomość! Na łódkę tej firmy można zabrać bezpłatnie pieska.

Muzeum Designu

Następnie rozdzieliliśmy się - Tomek i Phoebe poszli na spacer, a ja wybrałam się do Muzeum Designu. W Muzeum Designu trwają właśnie 2 wystawy: Home stories i The Desk. Wystawa Home Stories to opowieść o tym jak zmienił się wystrój naszych wnętrz przez ostatnie 100 lat. Na wystawie The Desk zaprezentowano ewolucje biurka - od czasów średniowiecznych do dziś. Obie wystawy będą czynne do 12 września 2021 roku.

Więcej informacji na temat muzeum designu znajdziecie tutaj: https://www.designmuseumgent.be

Cena biletu:  10 euro

Kawiarnie

Tym razem zatrzymaliśmy się na kawę i gofry. W restauracjach i kawiarniach, które mają stoliki na zewnątrz nie ma problemu z tym, żeby wejść z pieskiem.

Mamy nadzieję, że post był dla Was przydatny. W razie pytań prosimy o komentarz! :)